روستای صادق آباد

ساحل زیبای زاینده رود - باغبادران

روستای صادق آباد

ساحل زیبای زاینده رود - باغبادران

علم و دانش در صادق آباد

طبق تحقیق بعمل آمده از تعدادی از اهالی روستا اولین کلاس درس در سال 1322 شمسی به همت ، عنایت اله سهراب ارباب وقت صادق آباد در محل خانه ارباب تشکیل شده است . دانش آموزان این کلاس متولدین سال 1312 ببعد بوده اند . شهریه کلاس مذکور دو ریال بوده که یک ریال توسط دانش آموزان پرداخت می‌شده و یک ریال نیز توسط ارباب پرداخت می شده است. اولین معلم کلاس آقای ناصر روحانی بوده که از نجف آباد به صادق آباد می آمده است .

دانش آموزان کلاس از روستاهای کته شور ، دورک ، حاج الوان ، زردخشوئیه ، آیدغمیش به صادق آباد می آمدند .

عنایت اله سهراب تیمسار ارتش بوده و ارباب و مالک 50% صادق آباد بوده است و مالک 50% دیگر صادق آباد دو نفر به نام های سعیدپور و نورده اهل اصفهان بوده اند .

در سال 1338 دبستان دولتی صادق آباد رسماً افتتاح شده که محل دبستان دولتی نیز خانه ارباب بوده است. اولین معلم این مدرسه آقای ایرج مختاری ؛ احمدآقا مختاری و سپس بهرام مودت که سپاه دانش قدیم بوده است و خدمات خوبی در روستای صادق آباد داشته است بوده اند .

در حال حاضر از زمین خانه ارباب  بعنوان پارک بازی استفاده می شود که وسایل بازی کودکان در آن نصب شده اند .

از خدمات ارزنده بهرام مودت می توان به خراب کردن حمام خزینه ای قدیمی و احداث حمام دوشدار در سال ۱۳۴۲ اشاره نمود . همچنین ایشان اقدام به ساخت غسالخانه در کنار حمام نموده که از آب گرم حمام جهت استفاده غسالخانه استفاده می شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
عسکری سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:54 ب.ظ http://neka19.blogfa.com/post-1515.aspx

دوست خوبم سلام
وبلاگ زیبایتان را در وبلاگ ( وبلاگ روستاهای ایران ) معرفی کردم.
امیدوارم با نوشتن مطالب زیبا درباره روستایتان به محتوای وبلاگتان بیفزائید.
ضمناً تقاضا دارم با لینک وبلاگ اینجانب در وبلاگ زیبایتان موجبات آشنایی بیشتر مردم عزیزمان را با روستای خودتان و سایر روستاهای کشور فراهم نمائید. برای اینکار میتوانید در پنل مدیریت وبلاگ خود قسمت پیوندهای وبلاگ را انتخاب نموده و در قسمت نام پیوند ما را با نام ( وبلاگ روستاهای ایران ) و در قسمت آدرس پیوند به آدرس (http://neka19.blogfa.com/ ) ما را لینک نمائید.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد