روستای صادق آباد

ساحل زیبای زاینده رود - باغبادران

روستای صادق آباد

ساحل زیبای زاینده رود - باغبادران

صادق آباد - موقعیت جغرافیایی

روستای صادق آباد از روستاهای دهستان چم رود می باشد . دهستان چم رود در مرکز بخش باغ بهادران و در حاشیه زاینده رود واقع شده است .

این روستا از سمت جنوب و غرب و شمال غربی به رودخانه زاینده رود ، از شمال به صحرای آیدغمیش و از سمت شرق به روستای کته شور و باغات دره لاجرستان منتهی می باشد .

در سالهای گذشته اکثر اهالی این روستا بخاطر نبودن امکانات رفاهی و آموزشی کافی برای زندگی به شهرهای زرین شهر و اصفهان مهاجرت کرده اند .

زمینهای کشاورزی صادق آباد از آب رودخانه  زاینده رود آبیاری می شوند و از محصولات آن می توان به گردو و آلوچه اشاره نمود . آلوچه صادق آباد در استان اصفهان معروف می باشد .

راههای ارتباطی روستای صادق آباد از سمت شرق به زرین شهر و از سمت شمال از طریق پل به برنجگان متصل است و از سمت شمال نیز از طریق یک راه خاکی ماشین رو به روستای آیدغمیش متصل می باشد .

در حال حاضر  جمعیت زیادی در این روستا سکونت ندارند و فقط در فصل بهار و تابستان ، روزهای تعطیل و مناسبتهای خاص به این روستا مراجعه می کنند .

 روستای صادق آباد دارای یک باب مسجد ، یک باب مدرسه ابتدایی مختلط ، دارای امکانات برق ، تلفن ، آب آشامیدنی و دو باب مغازه می باشد . اقدامات جهت گازکشی روستا نیز انجام شده است .

دیگر روستاهای دهستان چم رود : دورک ، کته شور ، قلعه ترکی ، حاج الوان ، زردخشوئیه ، خشوئیه، آیدغمیش ، فتح آباد ، برنجگان ، کرچگان ، سعیدآباد ، مورکان ، رحمت آباد ، چم پیر و همام می باشد  


 

زاینده رود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد