روستای صادق آباد

ساحل زیبای زاینده رود - باغبادران

روستای صادق آباد

ساحل زیبای زاینده رود - باغبادران

صادق آباد - ساحل زیبای زاینده رود

... پس از راه اندازی پورتال شهرستان لنجان اینجانب نیز تصمیم گرفتم وب سایتی به نام صادق آباد ثبت و طراحی نموده جهت شناسایی روستایمان بر روی اینترنت قرار دهم . در اردیبهشت 1387 نیز عکسهایی از مناظر طبیعی و زیبای صادق آباد تهیه نمودم . اما تا مهرماه سالجاری فرصت نکردم ، وبلاگی بنام صادق آباد ایجاد نموده و در فرصت های آتی وب سایت را نیز ثبت و طراحی نمایم.

طبق بررسی هایی که بعمل آوردم نتوانستم منبع کاملی از قدمت روستایمان بدست آورم . مهمترین منبعی که می توان به آن اشاره نمود کتاب شیخ بهایی در آئینه عشق نوشته اسداله بقایی می باشد که تصویر نسخه سیاقی طومار منسوب به شیخ بهایی مربوط به سال 1307 شمسی است که قرار تقسیم آب رودخانه زایتده رود بین زارعین لنجان و النجان می باشد اشاره نمود.

طبق گفته اهالی از زمانی که رودخانه زاینده رود از این محل عبور می کرده این روستا وجود داشته و توسط فردی بنام صادق فرزند خواجه محب ، آباد شده و در طومار منسوب به شیخ بهایی نیز صادق آباد خواجه محب نام برده شده است .

لازم می دانم از آقای نعمت اله بهرامی که کتاب مذکور و مطالبی را اختیار اینجانب قرار داد تشکر نمایم . و امیدوارم تمامی دوستان و همشهریان هرگونه مطلب و منبع موثقی دارند را ارائه نمایند تا در وبلاگ درج شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد